Рынок туристического страхования Украины в период пандемии: проблемы и перспективы

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд Пока что нет оценок, голосуйте!
Во время карантина в связи с пандемией Covid-19 страховая отрасль столкнулась с серьезными вызовами, последствия которых не только негативно отразились на финансовых показателях, но и вынудили страховщиков вносить срочные изменения в традиционную модель ведения бизнеса.

Теперь, как никогда ранее, остро требуется масштабная цифровизация бизнеса, которая может обеспечить как безопасность сотрудников, так и оперативное обслуживание клиентов.  Даже сейчас, когда в стране действует адаптивный карантин, исключающий жесткий локдаун, некоторые компании продолжают работать в удаленном режиме.

В этих условиях страховщики активно разрабатывают и выводят на рынок новые страховые продукты, которые покрывают риск пандемии Covid-19. Это происходит во многих направлениях — от страхования жизни и здоровья, до страхования бизнеса, профессиональной ответственности и туристического страхования.

О том, как изменилось туристическое страхование в условиях ограниченных возможностей для поездок, а также о ближайших перспективах сектора страхования путешествий интернет ресурсу УкрСтрахование рассказали специалисты PR-отдела страховой компании «ПЗУ Украина», одной из ведущих на рынке Украины.

 

Какие изменения произошли в секторе туристического страхования Вашей компании с началом пандемии Covid-19: динамика премиального дохода, количество претензий?

Закриття кордонів вплинуло на динаміку продаж продукту туристичного страхування, що безпосередньо пов’яззаний з можливістю подорожувати. Серед учасників ринку спостерігається тенденція скорочення показника отриманих премій за продуктом страхування подорожуючих за кордон. Але все ж така ситуація є цілком зрозумілою, адже карантинні обмежувальні міри — це засіб застереження розповсюдження вірусу. Для клієнтів компанії, що прийняли рішення перечекати карантинні заходи та закриття кордонів не в Україні, компанія надала можливість подовжити існуючі договори туристичного страхування через онлайн магазин.

Какие риски наиболее востребованы для страхования, какие продукты наиболее популярны?

Навіть під час карантину загальна тенденція ринку страхування зберігається, популярними залишаються страхові продукти що відносяться до обов’язкових – страхування відповідальності водія перед третіми особами (ОСЦПВ) та у випадку кредитних програм, на вимогу банку клієнт має застрахувати майно на яке отримає грошові кошти від банку та власне життя. Отже, у такому випадку мова йде або про КАСКО, страхування автомобілю, або про страхування майна та короткострокові договори страхування життя.

Якщо говорити про ОСЦПВ, за 8 місяців 2020 року кількість е-договорів скала 89% до загальної кількості договорів, за той самий період у 2019 році дані склали 60% до загальної кількості договорів автоцивілки, що було оформлено у компанії ПЗУ Україна.

ПЗУ Україна є лідером 2018 та 2019 років за кількістю е-полісів ОСЦПВ, згідно даних звітів МТСБУ.

Какие новые риски в связи с пандемией покрывает Ваша туристическая страховка?

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року, №480 передбачено що для в’їзду всім іноземцям необхідно мати відповідне страхування. Відповідно до даної постанови страхова компанія ПЗУ Україна ввела в дію з 13.07.2020 р. новий продукт «Страхування подорожуючих іноземців по території України на випадок інфікування COVID-19».

Згідно даних за період з 13.07.2020 року по 13.09.2020 року по даному продукту було заключено більше 560  полісів. Cтрахова компанія за цим полісом організує та профінансує такі послуги (в залежності від обраної програми страхування):

  • амбулаторно-поліклінічна допомога: консультації спеціалістів, послуги медичного персоналу;
  • медикаментозне забезпечення при амбулаторно-поліклінічній допомозі;
  • невідкладна стаціонарна допомога;
  • телемедична консультація – не більше однієї у період обсервації (лише програма Класік).

Договором передбачена організація послуг за опцією «Консьєрж сервіс COVID-19». У випадку зі страхуванням подорожуючих за кордон українців, ми розширили покриття вже існуючого Договору страхування подорожуючих за кордон СК «ПЗУ Україна», та з 24.07.2020 в дані полісі було включено покриття додаткового страхового ризику — COVID-19. За період з 24.07.2020 року по 13.09.2020 року було продано майже 50 000 полісів. Якщо біль детально про умови надання, то опції даного продукту страхування наступні:

  • послуги надаються в межах встановленого ліміту на ведення 1-го випадку — 3 000,00 у.о .;
  • в межах встановленого ліміту оплачуються: діагностика (при наявності підозри на COVID-19) і лікування COVID-19, медична евакуація та репатріація тіла (праху);
  • страховиком оплачуються послуги, надані протягом 30 календарних днів з моменту вступу в силу Договору страхування.

В чем заключается стратегия онлайн-страхования Вашей компании: создание новых продуктов, расширение цепочки дистрибуции, создание цифровой инфраструктуры?

Сьогодні інтернет є потужним провайдером ринку страхування. До 2020 року можливість оформити поліс страхування онлайн була доступна у якості більш зручного формату, але після карантину онлайн сфера стала найбільш важливим напрямком подальшого розвитку компанії та страхового ринку в цілому. В «ПЗУ Україна» ми розуміємо тенденції ринку та також маємо можливість перейняти досвід материнської компанії PZU, що є однією з найбільших фінансових груп у Східній та Центральній Європі. Дійсно, впровадження нових онлайн інструментів продаж є важливою складовою розвитку компанії, а також є багато внутрішніх процесів, що зазнають трансформації й більшість з них пов’язана з переходом до електронного та онлайн форматів роботи компанії.

Какими Вы видите перспективы туристического страхования и какой, по Вашему мнению, потенциал внутреннего туризма для Украины?

У зв’язку з COVID-19 досить складно робити довгострокові прогнози, адже ситуація змінюється щоденно. Останнім часом прослідковуєтеся певний тренд до вимушеного зменшення кількості подорожуючих за кордон українців. Це пов’язано по-перше з закриттям на карантин багатьох країн, серед них країни Європейського Союзу, що завжди було одним з найпопулярніших напрямків для подорожей та багатьох інших, по-друге вплив також має психологічний фактор, аби не наражати себе та своїх близьких на додатковий ризик, багато хто вибирає безпечну позицію та обмежується в подорожах. По-третє світова економіка зараз знаходиться у кризі, й Україна не є виключенням.

З приводу внутрішнього потенціалу України для розвитку туризму, дійсно Україна мальовнича країна та якщо говорити про цікаві історичні місця або природні локації, їх безліч. Але карантинні обмеження також мають вплив на внутрішній туризм. У випадку спалаху захворюваності у певному регіоні, області та міста переводяться у червону зону та закриваються на карантин з введенням додаткових обмежень. Це загалом ускладнює можливості у подорожах.

Комментарии