Туристичне страхування: тренди та підводні камені

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок 1 голос, середній: 5,00 з 5.
Чи варто купувати страховку — одне з найпоширеніших питань на форумах самостійних мандрівників. Одні впевнені, що без страховки можна обійтися, інші називають поліс другим за важливістю документом після закордонного паспорта, і без нього нікуди не їздять. "Укрстрахування" запитав у експертів, які страховки найчастіше беруть українці, які перспективи даного сегменту, а також з якими неприємностями може зіткнутися турист.

Питання Укрстрахування:

1. Зараз розпал туристичного сезону: наскільки зріс продаж полісів туристичного страхування? Яка залежність від сезонного чинника?

2. Які ризики найчастіше страхують українці? Які тренди ви б виділили?

3. Де краще оформити туристичне страхування: у турфірмі чи у страховій?

4. З часу отримання безвізу пройшло трохи більше 2-х років, наскільки змінилася кількість клієнтів з турстрахування за цей період?

5. Чи працює компанія над диджиталізацією товару? Коли можна буде купити туристичний поліс онлайн і які можливості з’являться у клієнта?

Андрій Артюхов, голова правління ПрАТ «Страхова компанія VUSO»

1. Порівняно із зимовим сезоном продаж полісів СК VUSO у літній період зріс на 18%. У нас досить збалансований портфель, який включає різні туристичні напрямки та забезпечує згладженість сезонних коливань.

2. Як і раніше базової складової поліса туристичного страхування залишається страхування медичних витрат у період перебування за кордоном. У нашій компанії спостерігається тенденція до збільшення кількості полісів класичного страхування з розширеним покриттям. Тобто. такі поліси включають не тільки покриття 4-х класичних ризиків: швидка допомога, амбулаторна допомога, стаціонарна допомога, репатріація, а й додаткові. Наприклад, стани та травми, що сталися внаслідок алкогольного сп’яніння; травми, отримані внаслідок терористичного акту тощо.

Все частіше туристи як додаткове покриття вибирають фінансовий ризик – неможливості здійснити поїздку внаслідок медичних чи не медичних причин; ризик додаткового соціального страхування.

3. Це питання скоріше ситуаційне. Я рекомендую, перш ніж оформляти поліс, визначитися з тим, який страховий захист хоче отримати клієнт. Тобто. які питання має вирішити поліс? Можна скористатися додатковою консультацією у страховій компанії та вибрати поліс. Це можна зробити як за телефоном, вайбером, так і на сайті компанії при виборі пакету. А оформити туристичне страхування – питання технічне. Наша компанія пропонує покупку поліса, який почне діяти з моменту оплати в онлайн режимі.

4. Такі чинники як безвіз, система біометричних паспортів, поява нових гравців на ринку перевезень, збільшення кількості лоукостів – відкривають нові можливості для подорожей українців, які на сьогоднішній день можуть відвідати без оформлення візи 130 країн світу. Це позитивно впливає ринку туристичного страхування.

За 2 роки безвізу ми можемо констатувати, що кількість застрахованих, які виїхали до безвізових країн, збільшилася на 116%, тобто. більш ніж 2 разу. Загалом за портфелем у 2018 році СК ВУСО подолала рубіж у 1 000 000 застрахованих туристів.

5. Наша компанія ще в 2015 році запровадила on-line продаж полісів туристичного страхування. І вже кілька років утримуємо позицію ТОР 1 щодо обсягів продажу електронних полісів. Наші клієнти можуть придбати поліс туристичного страхування в будь-якій точці, де є доступ до інтернету.

На оформлення полісу on-line потрібно 5 хвилин, а при цьому є низка переваг:
– Доступність
– економія часу на поїздку до СК
– Універсальний спосіб оплати
– Мінімізація ризику втрати полісу.

Поліс забезпечений практично в будь-якій точці світу та існує кілька способів отримати повноцінну та своєчасну медичну допомогу: телефон, вайбер, електронне повідомлення. А для отримання виплати не потрібно приходити в офіс компанії – всі документи можна надіслати на електронну пошту.

Наталія Таран, провідний спеціаліст управління особистого страхування СД «ТАС»

1. Справді, у сегменті туристичного страхування сезонність відіграє велику роль. Так, у сезон відпусток ми фіксуємо приріст продажів відповідних полісів страхування на рівні 30-40% порівняно з періодом міжсезоння.

2. Найчастіше страхують все ж таки медичні витрати, рідше включають у покриття також нещасний випадок. Варто зазначити, що останнім часом, вирушаючи у відпустку, наші клієнти замислюються також над питанням страхування свого майна, а також перед сусідами. Це і зрозуміло: на жаль, статистика крадіжок загалом по країні поки не дає привід для оптимізму і, природно, люди хочуть убезпечити себе від можливих збитків у разі, якщо непрохані гості завітають до них. Очевидними є й переваги страхування відповідальності перед сусідами: на жаль, випадки, коли під час відсутності господарів, наприклад, прориває трубу у квартирі та заливає сусідів – не рідкість. І, погодьтеся, оплачувати ремонт у будинку сусідів коштуватиме значно дорожче, ніж оформити договір страхування. На щастя, це усвідомлює вже багато хто, тому, вирушаючи у поїздку, оформляють відповідний поліс.

3. Безумовно, поліс туристичного страхування краще оформляти у страховій компанії. Справа в тому, що туристичні фірми часто «вшивають» у вартість туру «полегшену» програму страхування, яка не покриває тих чи інших випадків. Ще часто така апріорі «вшита» програма може передбачати франшизу. При цьому клієнт про це може навіть не здогадуватися – до того моменту, поки не відбувається страхова подія, в процесі врегулювання якої з’ясовується, що придбаний у турфірмі поліс не покриває конкретні ризики. Як результат – людина змушена самостійно оплачувати своє лікування. А за кордоном це дуже й дуже чималі гроші. Тому краще не ризикувати, а звернутися до страхової компанії, проконсультуватися з фахівцем та оформити поліс туристичного страхування з урахуванням специфіки туру.

4. Звичайно, кількість клієнтів, які купують поліс туристичного страхування, збільшилася – люди стали частіше їздити за кордон. З іншого боку, говорити про значний сплеск ми поки що не можемо.

5. Так, зараз ми активно працюємо над впровадженням цього проекту і сподіваємося вже найближчим часом його запустити. Щодо переваг оформлення онлайн полісу, то вони очевидні: головне – це оперативність та зручність оформлення буквально не виходячи з дому.

Андрій Желябов, керівник управління прямого продажу АСК «ІНГО УКРАЇНА»

1. Туристичне страхування безперечно має певну сезонність, пік якого припадає на травень, літні місяці та грудень-січень. Наприклад, у травні 2019 року порівняно з квітнем цього ж року обсяг продажу туристичних полісів зростає майже на 100%. Традиційні та найпоширеніші напрями подорожей – місця масового пляжного туризму. Схожа активність спостерігається під час новорічних свят. Для цього періоду характерно зростання поїздок на гірськолижні курорти та популярні європейські туристичні напрямки. Порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість застрахованих туристів у липні зросла на 15%.

2. Нічого нового у покритті ризиків цього року немає. Найчастіше туристи страхують ризик медичних витрат та нещасного випадку. Проте щороку бачимо, що дедалі більше туристів виважено ставляться до вибору страхової компанії. Вартість поліса вже не є визначальним фактором. Перевага надається сервісу на етапі продажу та організації медичної допомоги за кордоном.

3. Страхові компанії зазвичай багато уваги приділяють кожному каналу продажу. Ми намагаємося розробляти для всіх каналів продажу єдині прозорі стандарти та підходи до обслуговування клієнтів із максимальною автоматизацією всіх бізнес-процесів. Тому туристичні фірми одержують рівноцінні умови для страхування своїх туристів. Отже, для оформлення поліса важливим є не місце придбання поліса, а розуміння того, що людина купує і який захист отримує.

4. За цей період ми щороку збільшували кількість застрахованих туристів на 50%. У цьому безумовно заслуга безвізу, але не тільки. За цей час також збільшилася кількість застрахованих, які подорожують до країн масового туризму, таких як Туреччина, Єгипет, Туніс, Таїланд та ін.

5. Сьогодні туристичний поліс «ІНГО Україна» можна оформити та сплатити онлайн, як на нашому сайті, так і на всіх інтернет агрегаторах України, які пропонують страхові продукти.

Оформлення туристичного поліса онлайн дає можливість клієнту самостійно через свій особистий кабінет вибирати будь-які ризики та опції на різні страхові суми. Система досить проста та інтуїтивно зрозуміла. Сплатити оформлений самостійно поліс можна онлайн. Електронну форму документа людина отримує на електронну пошту або завантажує на телефон. Маючи електронний поліс, застрахована особа може не проходити процедуру валідації поліса в компанії, що асистує, що спрощує комунікацію.

Коментарі