Ринок туристичного страхування України в період пандемії: проблеми та перспективи

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок Поки що немає оцінок, голосуйте!
Під час карантину у зв’язку з пандемією Covid-19 страхова галузь зіткнулася із серйозними викликами, наслідки яких не лише негативно позначились на фінансових показниках, а й змусили страховиків вносити термінові зміни до традиційної моделі ведення бізнесу.

Тепер, як ніколи раніше, гостро потрібна масштабна цифровізація бізнесу, яка може забезпечити як безпеку співробітників, так і оперативне обслуговування клієнтів. Навіть зараз, коли в країні діє адаптивний карантин, який виключає жорсткий локдаун, деякі компанії продовжують працювати у віддаленому режимі.

У цих умовах страховики активно розробляють та виводять на ринок нові страхові продукти, що покривають ризик пандемії Covid-19. Це відбувається в багатьох напрямках – від страхування життя та здоров’я до страхування бізнесу, професійної відповідальності та туристичного страхування.

Про те, як змінилося туристичне страхування в умовах обмежених можливостей для поїздок, а також про найближчі перспективи сектору страхування подорожей інтернет ресурсу УкрСтрахування розповіли фахівці PR-відділу страхової компанії «ПЗУ Україна», однієї з провідних на ринку України.

Які зміни відбулися у секторі туристичного страхування Вашої компанії із початком пандемії Covid-19: динаміка преміального доходу, кількість претензій?

Закриття кордонів вплинуло на динаміку продажу продукту туристичного страхування, що безпосередньо пов’язаний з можливістю подорожувати. Серед учасників ринку спостерігається тенденція скорочення показника здобутих премій за продуктом страхування подорожуючих за кордон. Але все ж таки така ситуація є цілком зрозумілою, адже карантинні обмежувальні міри – це засіб застереження розповсюдження вирусу. Для клієнтів компанії, що ухвалили рішення перечекати карантинні заходи та закриття кордонів не в Україні, компанія надала можливість продовжити існуючі договори туристичного страхування через онлайн магазин.

Які ризики найбільш потрібні для страхування, які продукти більш популярні?

Навіть під час карантину загальна тенденція ринку страхування зберігається, популярними залишаються страхові продукти, що відносяться до обов’язкових – страхування ответственности водія перед третіми особами (ОСЦПВ) та у разі кредитних програм, на вимогу банку клієнт має застрахувати майно на яке одержає грошові кошти від банку та власне життя. Отже, в такому випадку йдеться або про КАСКО, страхування автомобіля, або про страхування майна та короткострокові договори страхування життя.

Якщо говорити про ОСЦПВ, за 8 місяців 2020 року кількість е-договорів склала 89% до загальної кількості договорів, за той самий період у 2019 році дані склали 60% до загальної кількості договорів автоцивілки, що було оформлено у компанії ПЗУ Україна.

ПЗУ Україна є лідером 2018 та 2019 років за кількістю е-полісів ОСЦПВ, згідно з даними звітів МТСБУ.

Які нові ризики через пандемію покриває Ваша туристична страховка?

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року, №480 передбачено, що для в’їзду всім іноземцям необхідно мати відповідне страхування. Відповідно до даної постанови страхова компанія ПЗУ Україна ввела в дію з 13.07.2020р. новий продукт «Страхування подорожуючих іноземців територією України у разі інфікування COVID-19».

Згідно з даними за період з 13.07.2020 року до 13.09.2020 року по даному продукту було укладено більше 560 полісів. Cтрахова компанія за цим полісом організує та профінансує такі послуги (в залежності від обраної програми страхування):

  • амбулаторно-поліклінічна допомога: консультації спеціалістів, послуги медичного персоналу;
  • медикаментозне забезпечення при амбулаторно-поліклінічній допомозі;
  • невідкладна стаціонарна допомога;
  • телемедична консультація – не більше однієї за період обсервації (лише програма Класік).

Договором передбачено організацію послуг за опцією «Консьєрж сервіс COVID-19». У випадку зі страхуванням подорожуючих за кордон українців, ми розширили покриття вже існуючого Договору страхування подорожуючих за кордон СК «ПЗУ Україна», та з 24.07.2020 до даних полісі було включено покриття додаткового страхового ризику – COVID-19. За період з 24.07.2020 року до 13.09.2020 року було продано майже 50 000 полісів. Якщо біль детально про умови надання, то опції даного продукту страхування наступні:

  • послуги надаються у межах встановленого ліміту на ведення 1-го випадку – 3 000,00 у.о.;
  • у межах встановленого ліміту оплачуються: діагностика (за наявності підозрення на COVID-19) та лікування COVID-19, медична евакуація та репатріація тіла (праху);
  • страховиком оплачуються послуги, надані протягом 30 календарних днів з моменту набрання чинності Договором страхування.

У чому полягає стратегія онлайн страхування Вашої компанії: створення нових продуктів, розширення ланцюжка дистрибуції, створення цифрової інфраструктури?

Сьогодні інтернет є потужним провайдером ринку страхування. До 2020 року можливість оформити поліс страхування онлайн була доступна як більш зручний формат, але після карантину онлайн сфера стала найважливішим напрямком подальшого розвитку компанії та страхового ринку в цілому. У «ПЗУ Україна» ми розуміємо тенденції ринку та маємо можливість перейняти досвід материнської компанії PZU, що є однією з найбільших фінансових груп у Східній та Центральній Європі. Дійсно, впровадження нових онлайн інструментів продажу є важливою складовою розвитку компанії, а також є багато внутрішніх процесів, що зазнають трансформації і більшість з них пов’язана з переходом до електронного та онлайн форматів роботи компанії.

Якими Ви бачите перспективи туристичного страхування та який, на Вашу думку, є потенціал внутрішнього туризму для України?

У зв’язку з COVID-19 досить складно робити довгострокові прогнози, адже ситуація змінюється щоденно. Останнім часом прослідковуєтесь певний тренд до вимушеного зменшення кількості подорожуючих за кордон українців. Це пов’язано по-перше із закриттям на карантин багатьох країн, серед них країни Європейського Союзу, що завжди було одним з найпопулярніших напрямків для подорожей та багатьох інших, по-друге вплив також має психологічний фактор, щоб не наражати себе та своїх близьких на додатковий ризик, багато хто вибирає безпечну позицію та обмежується у подорожах. По-третє світова економіка зараз перебуває в кризі, і Україна не є виключенням.

З приводу внутрішнього потенціалу України для розвитку туризму, дійсно Україна є живописною країною та якщо говорити про цікаві історичні місця чи природні локації, їх безліч. Але карантинні обмеження також мають вплив на внутрішній туризм. У разі спалаху захворюваності у певному регіоні, області та міста переводяться в червону зону та закриваються на карантин із введенням додаткових обмежень. Це загалом ускладнює можливості у подорожах.

Коментарі