Віктор Шевченко (ІНГО Україна): «На 2020 рік ми прогнозуємо тотальне збільшення частки “онлайну” у діяльності страхових компаній»

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок 3 голоси, середній: 5,00 з 5.
Українці починають активніше скористатися послугами страхування. Окрім звичного ОСАЦВ, популярними стають також медичні та туристичні поліси. При тому що страховий сегмент вважається консервативним, сучасні тренди приходять і сюди. Про те, чи виграють відділення у боротьбі з диджиталізацією, чи чекати на КАСКО онлайн, які нові фішки з'явилися на страховому ринку, чи зростають обсяги ДМС, що компанії пропонують VIP-клієнтам, а також як розвиватиметься ринок у 2020 році, в ексклюзивному інтерв'ю для УкрСтрахування розповів заступник голови правління СК «ІНГО Україна» Віктор Шевченко.

– Як ви оцінюєте стан страхового ринку у 2019 році? Чи став він роком поступового виходу ринку із кризи?

– Однозначно, ми спостерігаємо покращення страхового ринку минулого, 2019 року. Приватні особи стали більше цікавитись страхуванням. Особливо яскраво спостерігалася позитивна динаміка запитів фізичних осіб на медичне страхування, страхування автомобілів КАСКО, а також на страхування нерухомості та іншого майна.

У 2019 році порівняно з 2018 р. збільшився приріст валових премій на 16,3% та чистих премій на 18,8%.

– Які напрями найбільш активно розвивала ваша компанія у 2019 році? Які результати щодо цих сегментів?

– У 2019 році СК «ІНГО Україна» активно розвивала такі види страхування, як медичне страхування (приватних осіб та корпоративного сектору), страхування автомобілів КАСКО, обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів (ОСАГО) та розширення ліміту відповідальності за нею (ДГО) , і навіть корпоративний сегмент.

Результати нашої діяльності можемо оцінити як винятково позитивні. За ключовими видами страхування збільшення страхових премій відбулося: в автострахування на 18,5%, у медичному страхуванні – на 40,3%, у страхуванні майна – на 13,7%.

– Чи може диджиталізація призвести до скорочення відділень? Який ваш план щодо налагодження відносин зі страховими агентами у разі тотального переходу послуг у цифру?

– Ми вважаємо, що правильно буде поставити питання з іншого погляду. «ІНГО Україна» розглядає диджиталізацію, як один із найважливіших інструментів – помічників у роботі наших офісів.

Процес диджиталізації допоміг нам збільшити кількість точок торкань з клієнтом, як з діючим, так і з потенційним, дозволив якісно оцінити роботу наших офісів та спростив механізм зворотного зв’язку з людьми у будь-якому населеному пункті країни, незалежно від наявності нашого офісу у їхньому рідному місті.

«ІНГО Україна» прагне розвивати онлайн-напрямок, як інструмент, корисний у тому числі і для агентів, тому ми не плануємо скорочення чисельності офісів чи агентів. Наприклад, одночасно з диджиталізацією у 2019 році ми не лише не скоротили кількість офісів, а навпаки – відкрили п’ять нових підрозділів у таких містах, як Стрий (Львівська область), Кам’янець-Подільський (Хмельницька область), Перечин та Виноградів (Закарпатська область) , а також у Києві.

– Наскільки клієнти можуть розраховувати на впровадження КАСКО онлайн?

– Ми завжди готові запропонувати нашим клієнтам найефективніші рішення та обов’язково реалізуємо можливість КАСКО онлайн. Однак поки що люди не готові на 100% переходити на віддалене оформлення. У багатьох містах страхувальники ще з побоюванням ставляться до електронного полісу ОСАЦВ, не кажучи вже про КАСКО.

Водночас електронні поліси потроху завойовують довіру, зокрема, це заслуга нової редакції закону України про ОСАЦВ, яким було регламентовано спеціальну ціну електронного полісу.

За рештою видів страхування ми готові надати клієнтам оформлення онлайн. КАСКО онлайн – це лише питання часу. Наш клієнт просто чекає на нові пропозиції, над якими ми активно працюємо.

Перший його етап – віддалене оформлення КАСКО без візиту до офісу страхової компанії. І вже є результати у цьому напрямі: ми успішно впровадили у бізнес-процеси віддалене узгодження, підготовку та оформлення договору КАСКО. Як тільки з’явиться попит, ми будемо першими в реалізації не просто віддаленого КАСКО, а КАСКО з індивідуальним налаштуванням програми страхування.

– Які «фішки» для залучення клієнтів Ви плануєте впроваджувати найближчим часом?

– Ми старанно працюємо над розробкою продуктів страхування та наповненням полісів, відстежуємо їхню відповідність запитам та очікуванням клієнта. «ІНГО Україна» контролює якість послуг, що надаються, моніторить рівень обслуговування на всіх етапах взаємодії з клієнтом, збільшує швидкість і зручність виплат.

Наприклад, в автострахування ми розуміємо, що клієнта цікавлять не просто виплати (цим оперують усі компанії), а якісне відновлення майна у найкоротший термін. Що ми й забезпечуємо.

«ІНГО Україна» не наголошує на окремих «фішках» – ми прагнемо залучати клієнтів завдяки якісному сервісу. Наші клієнти розуміють переваги та свою вигоду, на цьому базується розвиток наших відносин. Може саме тому 7 із 10 наших клієнтів продовжують договори з року в рік?

– В Україні взимку подорожчало ОСАЦВ. За рахунок чого можна зробити клієнта лояльнішим до страховика? Чи є якісь послуги, що компенсують підвищені витрати?

– В основному зміна ціни поліса була пов’язана з рішенням регулятора – Нацкомфінпослуг. У вересні 2019 року вони внесли зміни до принципів ціноутворення полісу Автоцивілки. Це пов’язано із змінами у структурі розподілу населених пунктів із зон переважного використання автомобіля. Багато населених пунктів, особливо міста-мільйонники, перейшли до зон з вищим ризиком настання ДТП, і, відповідно, з вищою вартістю автоцивілки.

Але не слід забувати, що при цьому і на 30% збільшилися ліміти відповідальності за полісом ОСАЦВ. Тепер у разі ДТП постраждалий може отримати максимальну виплату за транспортний засіб у сумі до 130 тис. грн. замість 100 тис. грн., а за життя та здоров’я — до 260 тис. грн. замість 200 тис. грн.

Однак у сучасних реаліях навіть нові ліміти не завжди можуть забезпечити повне відновлення авто. Тому пропонуємо клієнтам розширити ліміт покриття відповідальності за допомогою добровільного страхування. Як додаткова мотивація підвищення захисту даруємо нашим клієнтам карту технічної підтримки INGO Assistance. Вона дозволяє суттєво заощаджувати гроші у випадку, коли потрібно викликати евакуатор, поміняти колесо на запасне або доставити паливо до автомобіля. Також є додаткова послуга “Свідомий захист”. Оформляючи її пакетом з полісом ОСАЦВ, наш клієнт отримає виплату для ремонту свого авто навіть якщо у винуватця немає полісу ОСАЦВ або його компанія не входить до системи прямого врегулювання.

– Як зараз ситуація з добровільним медичним страхуванням, чи є попит? Хто частіше оформляє медичний поліс – фізособи чи корпоративний сегмент?

– Однозначно, ми спостерігаємо зростання попиту населення на добровільне медичне страхування. На сьогоднішній день це один з видів страхування, що динамічно розвиваються, як у страховій компанії ІНГО, так і по країні в цілому.

Ми бачимо розвиток інтересу до добровільного медичного страхування як у приватному, так і корпоративному сегментах.

За 2019 рік в Україні було зібрано 1 230 млн грн премій із добровільного медичного страхування, а це на 30 % більше, ніж у 2018 році.

– Які медпослуги покриває поліс? Чим відрізняються пакети ДМС для VIP-клієнтів?

– В «ІНГО Україна» було розроблено виняткову програму добровільного медичного страхування «Архітектор Здоров’я», ми відмовилися від стандартних, пакетних пропозицій щодо цього виду страхування.

Чим унікальна ця програма страхування? Кожен може зібрати свій індивідуальний поліс і наповнити його тим, що потрібно конкретній людині.

Ви самостійно вибираєте покриття необхідних медичних послуг, рівень клінік за різними видами допомоги – профогляд, стаціонар екстрений, плановий або амбулаторне обслуговування – за вашим бажанням, хоч усі три види у різних за рівнем клініках.

Можна увімкнути покриття хронічних захворювань, інші компанії зазвичай включають їх до списку винятків. Враховуються навіть ваші можливі переваги відшкодування деяких груп медичних препаратів, наприклад, хондропротекторів, сезонної вакцинації чи вітамінів.

Такий самий підхід ми застосовуємо до дітей: батьки самостійно визначають необхідність включення патронажу чи вакцинації.

– Які Ваші очікування щодо розвитку страхового ринку на 2020 рік?

– На 2020 рік ми прогнозуємо тотальне збільшення частки онлайн у діяльності страхових компаній.

Ми побачили позитивний відгук на зручність оформлення та застосування електронного полісу ОСАЦВ. Удосконалився процес обробки звернень клієнтів – людям більше не потрібно витрачати час на відвідування офісів страхових компаній, а достатньо залишити заявку на сайті або здійснити покупку полісу самостійно онлайн. Якщо у 2018 році населення з побоюванням ставилося до такого процесу оформлення полісів, то у 2019 році ми спостерігали явне зростання запитів та переваг людей на віддалений спосіб укладання договорів страхування.

Тому найближчим часом СК «ІНГО» очікує від нового «диджитального» парламенту розробки та ухвалення законопроектів про впровадження електронного полісу Зелена Карта та інших видів страхування. Ми вже готуємося до цього, щоб оперативно та в рамках чинного законодавства переформатувати бізнес-процеси для найбільшого комфорту наших клієнтів.

Коментарі