В’ячеслав Гавриленко (ARX): КАСКО – фаворит страхування, приємний сюрприз від ОСАЦВ, стратегія та репутація компанії

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (3 оценок, среднее: 5,00 из 5)

Loading...

Автострахування в Україні досить ефективно протистоїть пандемічній кризі, демонструючи помірну динаміку зростання. Так, згідно з даними ЛСОУ, середньомісячний темп зростання валових страхових премій учасників проекту «Відкрите страхування» у добровільному автострахування з початку року становив 9,9%, в обов’язковому автострахування цей показник становить 5,9%.

Після стрімкого падіння бізнес-показників з початком пандемії у страховому секторі намітилися тенденції, спрямовані на відновлення господарської діяльності, що спричиняє обережний оптимізм як страховиків, так і їх клієнтів.

За оцінками аналітиків, автострахування по суті виконує роль драйвера страхової галузі, забезпечуючи компаніям певну стабільність у цей непростий час. Очевидно, що запорукою найменш безболісного проходження пандемічного періоду є ефективне використання цифрових технологій, завдяки яким страховики здатні забезпечувати безперебійне обслуговування клієнтів та безпечну роботу своїх співробітників.

Інтернет ресурс УкрСтрахування звернувся до українських страховиків з проханням прокоментувати нинішню ситуацію на ринку автострахування та розповісти про власні бізнес-стратегії, які дозволяють не лише виживати, а й бути успішними гравцями на ринку автострахування.

Першою відгукнулася >страхова компанія ARX, що лідирує в добровільному страхуванні та одна з провідних компаній ринку обов’язкової «автоцивілки». В інтерв’ю з В’ячеславом Гавриленком, Генеральним директором страхової компанії ARX LIFE, який також є заступником голови правління страхової компанії ARX, обговорили ситуацію на ринку, бізнес-стратегію компанії та адаптацію до нових реалій.

Як би Ви охарактеризували ситуацію в секторі автострахування загалом і які головні ринкові тенденції Ви б відзначили?

Страховий бізнес тісно пов’язаний із автомобільним бізнесом, у якому спостерігаються такі тенденції: зменшення продажу нових автомобілів та зменшення обсягів кредитування. Це чинить тиск на ринок страхування КАСКО, зокрема на страхування нових автомобілів — у цьому сегменті ми спостерігаємо відсоток зростання трохи менше, ніж планували. Варто зазначити, що поряд із згаданою ситуацією щодо нових автомобілів, спостерігається стабільне зростання страхування автомобілів з пробігом. За рахунок такого балансу, загалом КАСКО залишається лідером страхування. У результаті за 10 місяців цього року у зборах з КАСКО ми зросли порівняно з аналогічним періодом минулого року на 15% і, як і раніше, є безумовним лідером у страхуванні КАСКО.

Другий за популярністю вид страхування – ОСАЦВ. За 10 місяців 2020 року ми виросли у цьому виді страхування — і в обсягах, і в кількості, що стало приємним сюрпризом. За обсягом цифра зростання становить 35% за підсумками 10 місяців.

Я думаю, що ситуація із карантином серйозно вплинула на поведінку клієнтів. Вони ще великою мірою стали звертати увагу на надійність та репутацію компанії. У нестабільній ситуації людям хочеться на щось спертися, і репутація компанії важлива як ніколи. Клієнти не хочуть ризикувати і в такій непередбачуваній реальності — на додаток до ситуації кризи через коронавірус, у них немає бажання зіткнутися ще й з ненадійним постачальником страхових послуг.

Для нас збільшення продажів ОСАЦВ дає додаткові можливості і для збільшення обсягів продажів КАСКО.

Чи можна стверджувати, що ринок автострахування України відновився після весняного локдауну, чи «пандемічні» ризики все ще негативно впливають на страховиків?

Боюся, що ринок повністю не відновиться і наступного року, а про кількість можливих зимових та постзимових локдаунів можна лише здогадуватися…

Як Ваша компанія протистоїть ринковій турбулентності у зв’язку з пандемією та в чому суть такої бізнес-стратегії?

Ми досить успішно адаптувалися до нових умов. Наша бізнес-стратегія складається з 7 елементів:

Перший елемент – це наша диверсифікована, гнучка бізнес-модель як у частині продуктів та ліній бізнесу (роздріб/корпоратив), так і в каналах продажів. Вже не перший раз у кризи ми маємо позитивний ефект від того, що завдяки можливостям нашої бізнес-моделі ми гнучко перебудовуємо фокус на ті канали, продукти та лінії бізнесу, які найбільш затребувані зараз – без втрат в ефективності, контролі та прибутковості .

Другий елемент – по-справжньому серйозна та безкомпромісна фінансова стабільність, найвищий рівень забезпеченості капіталом. Це дозволяє нам, нашим клієнтам та партнерам почуватися впевнено сьогодні і в довгостроковій перспективі, навіть у неспокійні часи.

Третій елемент – позитивний клієнтський досвід та максимальна задоволеність клієнтів, які довіряють компанії та високо цінують її надійність та стабільність. На нас працює наша репутація лідера ринку, підтверджена більш ніж 20-річною історією – зараз це важливо, як ніколи.

Четвертий елемент – постійні системні інновації, що покликані покращувати якість наших сервісів, підвищувати ефективність та проактивно забезпечувати готовність до майбутніх викликів.

Так, наші інвестиції в диджиталізацію дозволили нам у триденний термін перевести всі продажі, всі процеси з виплат клієнтам у режим віддаленої роботи, причому повноцінно і без втрати якості обслуговування, без шкоди для процедур безпеки.

П’ятий елемент – чесні та прозорі комунікації з клієнтами. Ми пишаємось своїми результатами та розповідаємо про них, при цьому завжди готові почути чесні відгуки та виправляємо недоліки, якщо вони у нас є. Клієнти хочуть бути впевненими у своїй компанії, знати про наші досягнення – ми хочемо знати думку клієнтів про нас.

Шостий елемент – політика щодо працівників. Ми цінуємо співробітників, забезпечуємо гідний офіційний дохід, медичну страховку та інші блага. Заохочуємо їх розвиток та стимулюємо обмін ідеями – ми відкриті і для нових талановитих співробітників, і для нових ідей. У нас низька плинність кадрів і дуже висока лояльність персоналу, багато хто працює більше десяти років, ряд співробітників вже більше двадцяти. Ми розуміємо одне одного з півслова.

Сьомий елемент – соціальна відповідальність. Ми чесні та відкриті перед суспільством – сплачуємо всі податки, регулярно отримуючи звання платника №1 серед страховиків. Протягом 20 років ми постійно створюємо вагомі благодійні програми – цього року у зв’язку з епідемією на всіх рівнях підключилися до фінансової допомоги медикам та забезпечуємо клініки критично їм необхідним.

Резюмуючи, можу сказати — наша компанія завжди була націлена на довгостроковий стратегічний успіх і системна серйозна робота дає свої результати. Вона дозволяє нам уже 25 років стабільно та неухильно утримувати лідерські позиції, спокійно та гідно проходити кризи, отримуючи добрий підсумок уже сьогодні, маючи серйозні заділи на майбутнє.

Як Ви оцінюєте розвиток Е-страхування, наскільки повно розкритий потенціал цього сектора і скільки, на Вашу думку, потрібно часу, щоб Україна стала країною з «автострахуванням у смартфоні»?

Вже цього року для проданих через наш сайт та сайти наших партнерів полісів ОСАЦВ перевищила 10%, а частка електронних полісів ОСАЦВ у всіх каналах сягає 100%. Це найбільш масовий вид страхування і в ньому попит на можливість придбати не просто електронний поліс, а ще й повністю самостійно через сайт – виявляється найяскравіше. Частка онлайн (або змішаних) продажів тільки зростатиме. Втім, як і для всіх простих та відносно недорогих продуктів.

У цьому ключі диджиталізація – безумовно, основний тренд у страхуванні на найближчі роки. Величезною популярністю зараз почали користуватися всі види дистанційних сервісів, зокрема це використання електронних договорів страхування та дистанційних форм їх укладання та інші сервіси.

У КАСКО ми також намагаємось збільшувати частку наших послуг онлайн. Клієнти зрозуміли, наскільки це зручно і при покупці, і при оплаті, і в процесі відновлення.

Традиційно клієнтам також подобається дистанційне врегулювання збитків, сервіс, у якому ми були піонерами ринку, та зручності якого повною мірою виявилися у період карантину.

Наприклад, для ОСАЦВ (а також продукту СМАРТДРАЙВ) доступний сервіс АУДАСМАРТ — клієнт повністю самостійно та дистанційно проходить процес врегулювання та оперативно отримує від компанії виплату на картку.

Чи зможе Ваша компанія, попри ринкові виклики, досягти запланованих на 2020 рік показників доходу та прибутку?

Незважаючи на побоювання, ми виконуємо всі наші kpi за преміями і навіть перевиконуємо їх за прибутком – 9 місяців поточного року ми закінчили дуже успішно, з прибутком 308 млн. гривень по двох компаніях – ARX та ARX Life ARX залишається безумовним лідером України на ринку КАСКО, надаючи широкий перелік програм страхування КАСКО для власників автомобілів. Цей вид страхування займає переважну частку у портфелі компанії. За результатами 10 місяців 2020 року обсяг премій за КАСКО становив близько 1,3 млрд грн.

Коментарі

Залишити відповідь
Войти через: