Цифровізація в автострахуванні України – запорука успіху в період пандемії

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок 1 голос, середній: 5,00 з 5.
Третій квартал поспіль автостраховики змушені діяти в умовах пандемії, карантинних обмежень та ринкової нестабільності. За відсутності будь-яких виразних перспектив у ситуації з Covid-19, автострахування в Україні в третьому кварталі змогло відновити «допандемічні» показники і навіть перевищити результати за аналогічний період минулого року.

Так, за підсумками 9 місяців 2020 року середньомісячний темп зростання валових страхових премій у добровільному автострахування становив 9,9%, в обов’язковому автострахування цей показник знаходиться на рівні 5,9% (дані ЛСОУ). У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість укладених договорів обов’язкової «автоцивілки» у третьому кварталі 2020 року зросла на 8,7%, преміальний дохід за ними збільшився на 30% (дані МТСБУ). Як бачимо, автострахування в Україні активно відновлюється, взявши роль драйвера для всього страхового ринку.

Чому автострахування в Україні змогло адаптуватись до роботи в умовах Covid-19?

1.Цифровізація товарів та послуг

Головним фактором високої результативності автостраховиків можна назвати більш високу готовність (порівняно з іншими напрямками страхування) до роботи онлайн для надання цифрових продуктів та послуг.

Ще до пандемії на ринку автострахування посилювалася тенденція переходу на «цифру». Реагуючи на запити сучасного споживача страхових послуг компанії активно розширювали лінійку цифрових продуктів, впроваджували інноваційні продукти, вдосконалювали власну мережеву інфраструктуру.

Результати цифрової трансформації автостраховиків:

  • розробка інноваційних продуктів
  • покращення якості та термінів врегулювання претензій
  • залучення нових клієнтів, орієнтованих на «цифру»
  • гарантія безпеки для клієнта та співробітників
  • можливість підтримувати діяльність компанії в умовах повного чи часткового локдауну
  • створення інформаційних каналів «клієнт-страховик»

Окрім цифрової трансформації сектора автострахування можна виділити й інші фактори, що сприяють успішній адаптації галузі до нових реалій. Усі вони окремо, в частковій комбінації чи комплексі забезпечили автострахування в Україні необхідний імпульс для руху вперед.

Стратегія автостраховиків: фінансова стійкість, диверсифікація бізнесу

У кризових ситуаціях доводиться робити вибір між «поганим» та «дуже поганим». Багато компаній вважають за краще вдатися до економії ресурсів, скоротити операційні витрати і спробувати уникнути ринкових потрясінь із мінімальними втратами.

Існує й інший сценарій: компанії, які мають достатній запас фінансової стійкості, здатні ризикувати, щоб зробити якісний прорив, забезпечивши своїй компанії нові можливості зростання.

Поки що складно сказати, яка з цих стратегій ефективніша. Але проміжні результати українських автостраховиків дають певну надію на те, що страхова галузь загалом зможе вийти з пандемічної кризи оновленою та сильнішою.

Підтримка споживчого попиту

Важливим чинником підтримки споживчого попиту умовах пандемії є, крім якісного обслуговування та виведення ринку нових продуктів, здатність страхової компанії запропонувати своїм клієнтам високий рівень захищеності від інфікування. Створення безпечного робочого місця, турбота про клієнтів та співробітників створюють сприятливий імідж страховика.

Інтернет ресурс УкрСтрахування звернувся до низки страховиків із проханням прокоментувати ситуацію на ринку страхування та розкрити секрет своєї бізнес-стратегії в умовах пандемії. Ознайомитись із «Сім’ю елементами стратегії» компанії ARX можна тут. Прочитати про бізнес-стратегію «ВІДІ-Страхування» та відмову від ринкового демпінгу можна тут.

Прокоментували ситуацію на ринку автострахування та у PR-службі «ПЗУ Україна».

Як би Ви охарактеризували ситуацію в секторі автострахування загалом і які головні ринкові тенденції Ви відзначили би?

Ринок автострахування на сьогодні має запит на більш прискорене реагування, це в першу чергу пов’язане із стрімким розвитком онлайн страхування.

Ця тенденція прослідковуєтесь не лише на українському ринку, а й у цілому по всьому світу. В Україні онлайн страхування особливо активно почало розвиватися з початком карантину, адже інтернет дозволяє мати доступ до сервісів компанії навіть за умови самоізоляції.

Чи можна стверджувати, що ринок автострахування України відновився після весняного локдауну, чи «пандемічні» ризики все ще негативно впливають на страховиків?

Автострахування – напрям яке останні кілька років найактивніше застосовує технології та автоматизує процеси. Як результат, у цій сфері створюються сприятливі умови для партнерських онлайн проектів, з головним завданням – оптимізувати та упростити процеси, зробити послугу страхування простою та зрозумілою для клієнта. Ринок автострахування показує зростання, однак темпи позитивних змін залишаються досить помірними, порівнюючи з динамікою минулих років. Велике вплив на динаміку ринку автострахування мають обсяги з продажу нових автомобілів в автосалонах. Український ринок автомобілів у близькому майбутньому може показати зростання, адже є значна кількість старих автомобілів. Але відзначимо, досить важко робити будь-які прогнози за турбулентних умов, що зараз склалися.

Як Ви оцінюєте розвиток Е-страхування, наскільки повно розкритий потенціал цього сектора і скільки, на Вашу думку, потрібно часу, щоб Україна стала країною з «автострахуванням у смартфоні»?

Як вже зауважили, онлайн страхування в нинішніх умовах є 100% необхідністю. «ПЗУ Україна» з 2018 року займає лідируючі позиції в категорії е-поліси автоцивілки. Ми продовжуємо розвиватися в цьому напрямку та робимо сервіс кращим, навіть там де цього не помітно, наприклад впроваджуючи автоматизовані системи та оптимізуючи внутрішні процеси компанії.

Коментарі