«Ми зважуємо ризики, ми фінансово стабільні та забезпечені капіталом»: інтерв’ю з В’ячеславом Гавриленком (ARX)

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок 3 голоси, середній: 3,67 з 5.
Минулого листопада ми записали інтерв’ю з В’ячеславом Гавриленком, Генеральним директором ARX LIFE, який також є заступником голови правління страхової компанії ARX. Тоді йшлося про роботу в умовах пандемічних обмежень та ринкової невизначеності, з якою зіткнулися усі без винятку страховики.

Через 10 місяців ми знову записали інтерв’ю з В’ячеславом Гавриленком. На сьогоднішній день страхова компанія ARX очолює рейтинг страховиків із найбільшим обсягом преміального доходу. За 6 місяців з початку року сукупний обсяг премій ARX становив 1,6 млрд грн, виплати ARX на користь застрахованих клієнтів становили 603 млн грн

Добридень! Рік тому й не йшлося про те, щоб нарощувати прибутковість компанії. Головне завдання для більшості ринкових гравців було – встояти та адаптуватися до безпрецедентних умов пандемії. Як Вам вдалося впоратися із цими викликами?

Наша компанія завжди була орієнтована на довгостроковість, ми мали різні сценарії підготовки до криз. Нам дуже допомогло те, що ми завжди вкладали в інновації, і тому дуже швидко перевели в діджитал багато процесів, починаючи від переходу працівників на віддалену роботу до пропозиції максимальної кількості продуктів “онлайн” нашим клієнтам.

Всі наші інновації завжди дуже практичні – вони “працюють”, а не просто віддають данину моді. Для досягнення такого ефекту ми проробляємо всередині у командах величезну проектну роботу: відбираємо та тестуємо ідеї, опрацьовуємо прототипи, з моменту реалізації тестуємо кілька варіантів.

Ми завжди слухаємо клієнтів та оцінюємо їх досвід, включаючи зручність користування. По суті, ми поєднуємо ґрунтовну надійність із гнучкістю та швидкістю реалізації інновацій. При цьому ми чітко розуміємо, що не всі інновації будуть потрібні тут і зараз – клієнти можуть бути поки що не готові до запропонованих рішень.

Це означає, що у компанії має бути виділено і чималий бюджет, і команда на таку діяльність. На постійній основі це можуть дозволити тільки прибуткові компанії. Тож це замкнутий цикл: ми пропонуємо клієнтам надійний та зручний сервіс за розумну ціну, яка дозволяє нам бути прибутковими, а клієнтам залишатися задоволеними.

Як на вашу думку, чого більше в успіху ARX – сприятливого збігу обставин чи відточеної бізнес-стратегії?

У нас є чітко вивірена бізнес-стратегія. якої ми дотримувалися, і яка базується на кількох базових принципах.

По-перше, ми завжди диверсифікуємо свій бізнес. Ми розвиваємо різні канали взаємодії з клієнтами, різні канали продажів, і, відповідно, ми готові до будь-якої ситуації. У нас є онлайн-продаж, офлайн продаж, гібридна модель — все працює однаково ефективно.

Крім того, ми зважуємо ризики, ми фінансово стабільні та забезпечені капіталом. Ми виконуємо всі вимоги регулятора щодо цього пункту, у нас є надійний канадський інвестор. Ми обов’язково прислухаємося до думки наших клієнтів про сервіс, серйозно працюємо зі зворотним зв’язком. Наприклад, з нашого продукту «Каско. Все включено» є прозорий сервіс зворотного зв’язку (Transparent Customer Feedback або TCF), що дозволяє клієнтам оцінити якість послуг компанії з врегулювання за 5-зірковою шкалою. У першому півріччі 2021 року, на підставі оцінки незалежної німецької компанії e-komi, ARX отримала Золотий знак якості – 4.8 балів з 5.0 можливих.

Далі найважливішим елементом нашої стратегії є інновації. Ми вже давно помітили потенціал діджитал-послуг, розвивали он-лайн сервіси. Саме це дозволило нам у найкоротші терміни перевести багато послуг онлайн. Зараз багато полісів, наприклад ОСЦПВ та Тревел ми продаємо виключно в онлайн. Ми розвиваємо телематичні послуги, які є дуже популярними в Європі, страхові поліси, які працюють за принципом «плати, як ведеш». Тобто хороші водії мають найкращі умови страхування

Безумовно, запровадження інновацій, цікавих сервісів неможливе без зусиль співробітників. Ми вкладаємо багато коштів та зусиль у навчання наших людей, ми заохочуємо креативне мислення, вислуховуємо різні думки. Середній термін роботи в нашій компанії – 6 років, але багато працюю 10, 15 і 20 років. Наші співробітники мають гарний соціальний пакет і перспективи розвитку, і є нашим найціннішим активом.

І, безумовно, ми завжди докладаємо зусиль, щоб покращувати суспільство, у якому живемо. Ми сплачуємо всі податки, регулярно одержуючи звання платника №1 серед страховиків. Протягом 20 років ми постійно створюємо благодійні програми – цього року, у зв’язку з епідемією, на всіх рівнях підключилися до фінансової допомоги медикам та забезпечуємо клініки критично їм необхідним. Підтримуємо екологічні ініціативи – буквально недавно висадили алею кленів в одному з парків Києва — на нашу думку, будь-який великий бізнес має бути соціально відповідальним.

КАСКО це безумовний драйвер для ARX. Які ще види страхування для компанії можуть стати такими ж успішними? Які нові продукти від ARX очікується найближчим часом?

У сегменті автострахування у нас нещодавно з’явився дуже цікавий телематичний продукт – «Автоцивілка Смарт». Цей продукт можна придбати онлайн, при цьому клієнт гарантовано отримує знижку 10%. А надалі можна отримати індивідуальну знижку до 25% за стиль водіння за принципом Pay How You Drive («плати як їздиш») під час укладання нового договору на наступний рік.

Щоб придбати Автоцивілку СМАРТ, необхідно завантажити мобільний додаток «Smart Drive». Додаток буде фіксувати основні показники керування: швидкість, маневри, прискорення, гальмування та використання телефону за кермом. За кожну подорож водію нараховуються бали. Що більше балів, то більша знижка на наступний рік.

Ця програма можна скачати і просто так, для перевірки своїх навичок, навіть без придбання полісу. Це дуже інноваційний продукт, якого більше немає ні в кого на ринку, і він набуває все більшої популярності.

Є новий продукт і в ARX Life – інвестиційне страхування життя. По суті, це фінансовий інструмент, який поєднує страховий захист та можливість зробити накопичення за допомогою інвестицій.

Комбінований договір передбачає кілька опцій:

  • власне страхування життя, найціннішого та найдорожчого, що є у людини
  • створення накопичень
  • одержання інвестиційного доходу наприкінці терміну договору.
  • вільний графік поповнення дає змогу робити внески регулярно або один раз за весь період.

Починаючи з першого дня дії договору, нараховується інвестиційний дохід. Мінімальний внесок за договором – 100 доларів або еквівалент у гривні. Надалі, звичайно, можливе поповнення будь-якими сумами.

Можливість укладати договір у валюті забезпечує продукту додаткову стійкість. У 2020 році компанія ARX life отримала валютну ліцензію і тепер має право укладати договори, прямо номіновані у валюті. Відповідно, людина, яка зробила внесок у доларах, отримає після закінчення договору фінальну суму також у доларах.

У Ваших інтерв’ю часто звучить посилання на професіоналізм співробітників як запоруку успішності компанії в цілому. За якими критеріями Ви визначаєте професіоналізм співробітників компанії та кого Ви ніколи не візьмете до свого колективу?

Страхування – дуже складний та системний бізнес, де дуже багато вирішує точність розрахунків, уміння передбачати ризики, а також аналіз даних. У будь-якому процесі задіяно багато людей, і вони мають бути різними, але такими, що доповнюють один одного.

Очевидно, що крім глибоких професійних знань, потрібна стресостійкість, неконфліктність, фокус на позитивному клієнтському досвіді, вміння досягати результату і при цьому працювати в команді: продавці повинні взаємодіяти з андеррайтерами, фінансистами, врегулюванням збитків, IT та навпаки. Тому ми відбираємо фахівців, які мають усі перераховані якості.

Які цілі у компанії та в чому полягає довгостроковий успіх ARX?

Довгострокові цілі (втім, як і середньострокові) – бути перевагою компанії для клієнтів, партнерів і співробітників; завжди відповідати сучасним віянням часу; займати лідерські позиції над ринком; забезпечувати гідний прибуток акціонерам та зразково виконувати вимоги регуляторів.

Секрет нашого успіху в тому, щоб неухильно, системно, стабільно і, при цьому, з необхідною гнучкістю, дотримуватися виконання наших цілей. І чим довше ми успішно працюємо на ринку – тим більшими накопиченими перевагами та ресурсами ми маємо. Погодьтеся – звучить нескладно, але повторити це буде дуже непросто.

Дякую!

Коментарі